29 Şubat 2016 Pazartesi

Kali yada Backbox?

Bu yazıda her ikiside debian tabanlı iki linux dağıtımından bahsetmek istiyorum. Özellikle yeni başlayanlar için yol gösterici olması dileğiyle..Kali ve backbox.

Kali debian bazlı backbox ise ubuntu (ubuntu zaten debian). Peki hangisini tercih etmeliyim?

Backbox;

Eğer bu işlerde yeni iseniz, backbox başlangıç için iyi bir seçenek olabilir. Çünkü kali'ye göre daha hafif ve daha çok kullanılan uygulamalar (70-80 civarı) kurulu halde geliyor. Backbox ile önce komut satırına alışmak ve bu işler nasıl yapılır öğrenmek gerekir diye düşünüyorum. Yeni programa ihtiyaç halinde apt-get komutu ile kurulum yapabilirsiniz. Ayrıca yeni başlayan biri için kali biraz kafa karıştırıcı olabiliyor.

Kali;


Canımız kanımız, olmazsa olmazımız kali, backbox a göre 5 kat fazla uygulama ile birlikte geliyor ki bir çoğu hayatınız boyunca kullanmayacağınız uygulamalar. Backbox ile alıştıktan sonra kali'ye geçmek çok daha uygun olur kanısındayım. İki dağıtım arasında işletim açısından fark yok sonuçta aynı kaynaktan, debian'dan besleniyorlar.

Teknik olarak bakarsak;
1: Backbox'ta tor browser kurulu geliyor ancak kali'de bunu elle kurmak gerekiyor,
2: Kali grafiksel olarak daha kaliteli bir görünüme sahip,
3: Backbox 70-80 civarı uygulama (önemli olanlar) Kali 5 kat fazla uygulama ile geliyor,
4: Kali debian, Backbox ubuntu. Her yol debian :)

Sonuç olarak herkesin hacker yada hekır olma sevdalısı olduğu günümüzde, bu uygulamalarla testler yaptığınız hedefler konusunda dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Ben yaparım olur demeyin. Ansızın kapınız çalabilir :)

Ben tor kullanırım kimsenin ruhu duymaz demeyin. Ansızın kapınız çalabilir :))

Herşeyin sayısal (digital) olduğu bugünde saklanmak o kadar da kolay değil. Devletle şaka olmaz aman dikkat!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder